субота, 21. новембар 2015.

SLATKI OMLET

Ne kaže se za džabe, kad nešto tražiš pa ne neđeš: "Naći će se kad ne bude trebalo". To mi se desilo po ko zna koji put. Tražeći neka zaturena dokumenta, našla sam kutiju sa već požutelim slikama. Sećam se da sam ih tražila i nisam našla. Zato ih nisam ni stavila u foto album. Jedna slika mi je privukla posebnu pažnju. Na poleđini piše: Goricia, avgust 1983. - POHORSKI OMLET.



Pred očima su počele da mi se ređaju slike sa tog nezaboravnog letovanja u Goriškim brdima. Uz pomoć moje prijateljice iz Goricije uspeli smo da iznajmimo kuću (za letovanje) u Šempeteru, bajkovitom mestu na granici sa Italijom a na pola puta između Gorice u Sloveniji i Goricije u Italiji. Tokom našeg boravka tamo, moja prijateljica nas je pozvala da za neki vikend budemo njeni gosti. Danijela je moja školska drugarica koja se udala za Slovenca iz Goricije a to je bila druga godina njenog boravka tamo. Dočekala nas je sa raznim Slovenačkim i Italijanskim đakonijama. Ono što mi se najviše dopalo morala sam da slikam: POHORSKI OMLET. Ugrubo mi je objasnila kako se taj divni kolač pravi ali na žalost nisam zapisala jer su u to vreme, kuvanje, recepti i slične stvari bili mnogo daleko od mene. Ono čega se sećam, to je da mi je rekla da je testo obična palačinka pečena u rerni. To mi je bilo interesantno i upečatljivo jer sam tada prvi put čula da palačinke mogu da se peku u rerni.

Dakle, tražeći po internetu recept za pohorski omlet, shvatila sam da testo uopšte nije ono za palačinke. Zato sam rešila da sama nešto iskombinujem. Što se tiče voća i fila, to je ono što mi je rekla. Količine sastojaka sam sama, odokativno odredila. Ovu moju kombinaciju neću nazvati Pohorski omlet jer nije pravljena po izvornom receptu.

POTREBNO JE:
4 jaja
400 ml.mleka
12 kašika brašna
200 ml.ulja
2 kašike šećera
500 gr.višanja
4 kašike šećera
kašičica cimeta
200 gr.bele čokolade
500 ml.slatke pavlake
250 gr.mlevenog keksa
kugle šlaga ili sladoleda

PRIPREMA:
Umutiti jaja, mleko, brašno, ulje i 2 kašike šećera.Smesa treba da je malo gušća nego za palačinke. U pleh od šporeta sipati toliko ulja koliko je potrebno da pokrije dno pa ga ugrejati na 230 C. Razliti smesu za palačinke po njemu. Peći na 230 C dok ne porumeni i dobije izgled pečene palačinke. Nemojte se uzbuđivati ako po testu, tokom pečenja, počnu da se stvaraju klobuci. Prohladiti, podeliti na 4 dela ili više u zavisnosti od veličine kolača koji želite da dobijete.

Višnje odlediti pa pomešati sa 4 kašike šećera i cimetom. Ostaviti nekoliko sati da se dobro ocedi pa zatim pomešati sa istopljenom belom čokoladom. Ohladiti.

U šlag od pavlake umiksati mleveni keks i dobro ohladiti.

Svaku "palačinku" premazati debljim slojem čokolade sa višnjama. Na polovinu rasporediti deblji sloj fila pa preklopiti drugom polovinom palačinke. Ukrasiti kuglama šlaga ili sladoleda i posuti čoko mrvicama.










Нема коментара:

Постави коментар